Terrasjes - Reisverslag uit Tirau, Nieuw Zeeland van vakantie2016NewZealand - WaarBenJij.nu Terrasjes - Reisverslag uit Tirau, Nieuw Zeeland van vakantie2016NewZealand - WaarBenJij.nu

Terrasjes

Door: Piet

05 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Tirau

4 maart 2016.

Eergisteren zijn we samen met Doet en Chris naar Tauranga geweest en hebben heerlijk gebivakkeerd aan de haven met schitterend weer en veel zonneschijn, voor de lunch zijn we de stad in gegaan en hebben een terrasje gepikt.
Het diner ‘s-avonds was in Whakatane in een Thai restaurant. Mmmmmmm zo lekker.
Zo weer een nachtje voorbij in Cambridge bij Chantal en Bernice. Nadat wij afscheid hadden genomen van Chris en Doet zijn wij op weg gegaan naar Papamoa naar Ada en Joop.
Met hen zijn wij naar Mount Manganui gegaan en hebben gezellig op een terras gezeten. Ik hoef je niet te vertellen wat wij daar hebben gedaan.
Maar het was zalig lekker.
Gisteren nog een laatste tripje gedaan naar Tauranga en ja uiteraard een terrasje en naar een historisch dorp. Dat was interessant. In de namiddag weer naar Cambridge, naar Chantal en Bernice gereden via Tirau een dorpje vol met antieke winkeltjes die hoofdzakelijk in het weekend voor de toerist open zijn. Vanavond gaan we met onze zoon naar het rugbystadion. Hier ben ik nog nooit geweest en het lijkt me leuk.
Lieve mensen dit was het weer tot de volgende keer.
Piet.

By the end of 1980s Tirau was becoming a victim of the centralisation and urbanisation that had affected so many rural towns in N.Z.

The success of Oxford Court Antiques was an example for others to follow.  The B.N.Z Bank branch had closed down, as had the local butcher, baker, chemist and Rose Bros General Store which had been a Tirau landmark

• 05 Maart 2016 - 16:33

Clara En Ruud.:

Hallo Thea en Piet.

Jullie genieten heerlijk en gelijk heb je.
    Het schiet helaas al weer op nog een dag of 14.

Maar zo als wij de afgelopen tijd alles gelezen hebben ,.

is het een pracht tijd geweest.

Tot de volgende reis verslag.