Te Puke - Reisverslag uit Te Puke, Nieuw Zeeland van vakantie2016NewZealand - WaarBenJij.nu Te Puke - Reisverslag uit Te Puke, Nieuw Zeeland van vakantie2016NewZealand - WaarBenJij.nu

Te Puke

Door: Piet

09 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Te Puke

Afgelopen maandag 7 februari zijn Thea en ik naar Te Puke geweest een van de oudste plaatsjes van New Zealand, maar wel een van de gezelligste vinden wij. (Te Puke is een stad in de Bay of Plenty in Nieuw-Zeeland, Het staat vooral bekend om de export van kiwi's. De stad heeft 7496 inwoners volgens de telling van 2013
Te Puke is gesticht in 1879.)
De foto die ik hier laat zien is van een heel oud hotel dat ook wel te zien is. Het hotel is nog steeds in gebruik met een oude bar waar ik niet mocht fotograferen: jammer.
Daarna zijn wij doorgereden naar Pukehina een gehucht aan de kust niets te beleven maar een o zo mooie kustlijn en strand zoals op de foto.
Na een uurtje verder gereden te hebben, naar Pikowai, waar een camping aan de kust is, was het zo heerlijk rustig dat wij oudjes eigenlijk geen zin hadden om weer terug te gaan naar Papamoa.
8 februari zijn we nergens naar toe geweest van wege de regen. Nou ja regen zeg maar een tropische bui.
Gisteren zijn wij naar Tauriko geweest bij Angela, dochter van Ada en Joop.
Jack, dat is de man van Angela is een Maori. Hem heb ik gefotografeerd met al zijn tattoos op zijn armen en zijn Harley Davidson. Ben er ruim 2 uur mee bezig geweest en gezellig dat het was!!
Nu vandaag 9 februari lekker nergens zin in, dus op onze luie kont zitten.
Morgen gaan we naar Hells Gate, een natuurgebied met geisers
En aanstaande vrijdag gaan we naar Whakatane voor 2 a 3 weekjes
Mensen dit was het voor deze keer.

Groetjes van ons uit New Zealand

• 09 Februari 2016 - 17:57

Attie :

Weer lekker genoten jullie zien een hoop.
    Leuk hoor. Groetjes.

• 09 Februari 2016 - 18:45

Diana Beem:

Hi Thea en Piet,

wat fijn dat jullie zo genieten van jullie reis, ik hoop dat alles naar wens verloopt.
    Ben heel benieuwd naar al je foto's.

groetjes
    Diana

• 09 Februari 2016 - 21:25

Ruud:

Hoi Theater en Piet.
    Dit kunnen ze jullie allemaal niet meer afpakken! !!
    Geniet en wat een leuke foto's

Lieve groetjes Ruud. Tot de volgende reisverslagen.

• 10 Februari 2016 - 11:31

Rienk :

Fijn dat julie zo genieten.

Liefs van ons,
    Rina & Rienk

• 10 Februari 2016 - 13:00

Ria Dolleman:

Hoi Thea en Piet
    ik maak op uit jullie verslag, dat het wel genieten is op deze reis!!
    verder een prettige voortzetting hiervan.
    groetjes Ria

• 10 Februari 2016 - 15:59

Kees En Yvette:

Wéér zo'n interessant verslag! Hebben wij 6 jaar in Kawerau gewoond en nooit (bij mijn weten) in Te Puke geweest ... Vandaar dat wij zo genieten van jullie verhalen. Hoort, zegt het voort,

Kees en Yvette

Tags: Te Puke, Kiwi